RAMOWY ROZKŁAD DNIA W/G NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ
Ramowy rozkład dnia uwzględnia wymagania zdrowotne,
higieniczne i jest dostosowany do potrzeb dzieci wynikających z ich rozwoju,
warunków życiowych, wieku i założeń programowych przedszkola. Praca
wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza powinna być organizowana odpowiednio do
potrzeb dzieci i prowadzona na podstawie przyjętego programu wychowania
przedszkolnego dostosowanego do nowej podstawy programowej. Według nowej
postawy programowej podstawowymi formami organizacyjnymi zajęć w przedszkolu
są: zabawy dowolne dzieci oraz zabawy/ruch na świeżym powietrzu. Dzieci
uczestniczą także w zajęciach dodatkowych, organizowanych na terenie
przedszkola. Ramowy rozkład dnia w przedszkolu przedstawia integrację treści
wychowawczo- dydaktycznych, jakie przedszkole oferuje dzieciom.
PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO W NASZYM
PRZEDSZKOLU REALIZOWANA JEST W GODZINACH 8:00 DO 13:00
7.00 – 8.00 Grupy łączone. Zabawy
wg pomysłów dzieci. Praca o charakterze obserwacyjnym, stymulująco-
kompensującym i wychowawczym, zabawy i ćwiczenia logopedyczne
8.00 – 8.30 Zabawy wg inwencji
dzieci, w kącikach tematycznych przy niewielkim udziale nauczyciela. Ćwiczenia
poranne
8.30 – 9.00 Śniadanie. Czynności
samoobsługowe, opiekuńcze; doskonalenie umiejętności samodzielnego i
estetycznego spożywania posiłku .
9.00 – 9.30 Zintegrowana
działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęty program
wychowania przedszkolnego, rozwijanie aktywności dziecka w różnych sferach(
dzieci 3 i 4 letnie)
9.00 - 10.00 Zintegrowana
działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęty program
wychowania przedszkolnego, rozwijanie aktywności dziecka w różnych sferach(dz.
5,6 letnie)
9.30 - 10.15 Dzieci 3,4, letnie
Zabawa swobodna dzieci
10.00 - 11.00 (dzieci 5 i 6 letnie)
10.15-11.30 (dzieci 3 i 4 letnie)
Pobyt na świeżym powietrzu przeznaczony na spacery, zajęcia ruchowe, obserwacje
przyrodnicze, prace gospodarcze i porządkowe.
11.00 – 11.30 Czynności opiekuńcze,
organizacyjne , czas dobrowolnie zagospodarowany przez nauczyciela
11.30 – 12.30 Obiad , czynności
samoobsługowe, opiekuńcze
12.00 – 13.00 grupy młodsze-
odpoczynek poobiedni muzykoterapia, bajko terapia, czas dobrowolnie
zagospodarowany przez nauczyciela (czytanie bajek, opowieści ruchowe, czynności
opiekuńcze)
grupy starsze - relaksacja, czas dobrowolnie
zagospodarowany przez nauczyciela ćwiczenia utrwalające wiadomości;
12.30 – 13.00 Dzieci
5, 6 letnie zabawy integracyjne, konstrukcyjne i plastyczno-techniczne, gry
planszowe
13.00 -14.00 Grupy młodsze -zabawy
dowolne w sali i na powietrzu, gry ,układanki, zajęcia dodatkowe.
grupy starsze – praca wyrównawcza, praca z dzieckiem
zdolnym zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci;
13.45 -14.00 podwieczorek,
czynności samoobsługowe i porządkowe; pomoc w nakrywaniu do posiłku
14.00 -16.00 kontynuacja
działalności edukacyjnej, zabawy integracyjne, ruchowe, plastyczno-techniczne ,
tematyczne, pobyt a świeżym powietrzu , zajęcia dodatkowe ,prace porządkowe,
omówienie wydarzeń dnia. Pobyt w grupach łączonych.